Najważniejsze zasady dotyczące transportu maszyn budowlanych
Roboty budowlane wiążą się z reguły z koniecznością wykorzystywania ciężkiego sprzętu. Będzie on niezbędny zarówno w drogownictwie lub budownictwie liniowym, jak i przy wznoszeniu obiektów kubaturowych m.in. podczas obsługi prac ziemnych. Z uwagi na rozmiary i masę używanego sprzętu dostarczenie go na miejsce realizacji konkretnego zadania, zwykle wymaga pomocy wyspecjalizowanej firmy transportowej, zajmującej się przewozami niskopodwoziowymi.
Co trzeba wiedzieć o transporcie ciężkiego sprzętu budowlanego?
Prowadzenie zakrojonych na szeroką skalę prac budowlanych to konieczność zgromadzenia ciężkiego sprzętu. Będzie on niezbędny m.in. przy budowie dróg, kiedy potrzebne są np. spycharki gąsiennicowe, równiarki, walce czy frezarki do asfaltu i jego rozścielarki, a także podczas robót ziemnych, gdy nie można obejść się bez koparek. Choć urządzenia tego rodzaju są pojazdami samobieżnymi, to zwykle nie mogą się one przemieszczać w zwykłym ruchu drogowym, gdyż znaczna ich część nie jest do tego dostosowana. Nawet jeżeli byłoby to możliwe np. w przypadku koparek na podwoziu kołowym, to okazuje się nieopłacalne z uwagi na czas przejazdu oraz wysokie zużycie paliwa i samego sprzętu. Rozwiązaniem, które pozwala na uniknięcie tego rodzaju problemów, jest skorzystanie z usług firmy oferującej transport maszyn budowlanych. We Wrocławiu będzie to BTC Polska. Z uwagi na charakter ładunku należy jednak zadbać o jego bezpieczeństwo, a jeśli będzie to potrzebne, zorganizować przewóz ponadgabarytowy.
Przeczytaj również: Jak zorganizować sobie transport na zagraniczną wycieczkę?
Jak przewozi się sprzęt budowlany?
Najczęstszym sposobem przewozu sprzętu budowlanego jest skorzystanie z ciągnika siodłowego wyposażonego w odpowiednią naczepę niskopodwoziową dostępną m.in. w firmie BTC Polska. Zwykle są to naczepy typu Semi, a więc z obniżoną platformą ładunkową. Mają one charakterystyczny kształt, ponieważ część, gdzie znajduje się sprzęg, jest wyniesiona, natomiast reszta znajduje się na jednym poziomie ponad tylnymi osiami, które są wyposażone w koła o mniejszej średnicy niż przy przewozach standardowych. Kluczowe jest zabezpieczenie maszyn przed przemieszczeniem się podczas jazdy, dlatego mocuje się je pasami transportowymi albo odciągami łańcuchowymi, których zadaniem jest zwiększanie tarcia między powierzchnią platformy a elementami podwozia.
Przeczytaj również: Jak zorganizować transport odpadów budowlanych?
Przeczytaj również: Jak wybrać sprawdzoną i pewną firmę transportową? Wskazówki
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana