Artykuł sponsorowany

Zastosowanie etykiet w logistyce

Zastosowanie etykiet w logistyce

W logistyce wykorzystuje się wiele uproszczeń, wpływających na bezpieczeństwo podróży produktów, szybsze wydawanie z magazynu. Niezbędnikiem jest etykieta logistyczna – niepozorna karteczka z ważnymi informacjami tekstowymi oraz oryginalnym kodem kreskowym. Czym charakteryzują się takie etykiety? Jakie są ich najważniejsze zalety?

Czym jest etykieta logistyczna?

Etykieta logistyczna jest specjalnym nośnikiem, wykorzystywanym do znakowania jednostek logistycznych w łańcuchu dostaw. Dane na niej zapisane są w postaci tekstu lub kodu kreskowego (18-znakowy numer seryjny SSCC). To uniwersalne źródło komunikacji dla wielu przedsiębiorstw na całym świecie (szczególnie wśród producentów i dostawców produktów do sieci handlowych).

Firma Jmr-etykiety sprzedaje wiele etykiet – nie tylko logistyczne, ale i termiczne, do wag, kody kreskowe, półbłysk, Void. To najlepsze miejsce do nabycia profesjonalnych etykiet.

Budowa etykiety logistycznej

Etykieta logistyczna składa się z informacji tekstowych (logotypu, nazwy firmy, danych kontaktowych, interpretacji czytelnych kodów kreskowych) oraz symboli kodów kreskowych. Stosowanie tego elementu ma wiele zalet, np. zmniejsza liczbę błędów spowodowanych ręcznym wprowadzaniem danych do systemu (używanego najczęściej w danej sieci handlowej). Ponadto etykieta logistyczna znacząco upraszcza inwentaryzację, daje możliwość śledzenia historii produktu oraz skraca czas przyjęcia i wydania towaru z magazynu.

Skrócenie czasu przyjęcia towarów uzależnione jest od kilku czynników, na które bezpośredni wpływ na obecność etykiety logistycznej – szybszego dostępu do informacji, braku błędów w systemie informatycznym, szybszego grupowania towarów, pominięcia fazy kontroli w czasie przyjęcia.

Z czego składa się SSCC?

SSCC to inaczej Seryjny Numer Jednostki Wysyłkowej. Składa się ona z identyfikatora zastosowania (zawsze „0”), cyfry uzupełniającej (od 0 do 9, jej wybór zależy od firmy tworzącej daną etykietę logistyczną), prefiksu firmy GS1 (trzycyfrowy kod, oznaczający kraj pochodzenia), oznaczenia jednostki (to firma, która tworzy produkt, nadaje mu numer seryjny) oraz cyfry kontrolnej (uzyskana przez zastosowanie odpowiedniego algorytmu, opracowanego przez organizację GS1).

Warto także dodać, że prefiks firmy GS1 dla Polski to „590”. SSCC, który został umieszczony na etykiecie logistycznej, umożliwia sprawne prześledzenie drogi przebytej przez jednostkę. Informuje także odbiorcę przesyłki i przewoźnika o sposobie przemieszczania, przeładunku, przechowywania, odbioru towarów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.